Strie během těhotenství?

Během tohoto období, kdy organismus prochází velkými fyzickými změnami se zvyknou malé jizvičky vytvářet na břiše, stehnech, zadečku i na prsou. Riziko vzniku strií hrozí i sportovcům či ženám užívajícím antikoncepci. Vznikají při rychlém zvyšování tělesné hmotnosti, při kterém může dojít k porušení a popraskání podkoží. Nejdříve jsou zbarveny do růžova až fialova, později vyblednou a na pokožce zůstanou viditelné jizvičky po prasklinách. Na jejich vznik má poměrně velký vliv dědičnost, ale to vůbec neznamená, že jejich tvorbu v dnešní době není možné omezit.

Natírejte se

Abyste zabránili vzniku prasklin pokožky, je třeba podporovat její elasticitu a dostatečnou hydrataci. V lékárnách a drogeriích najdete množství zvlhčujících krémů a speciálních přípravků, které zabraňují vysušování a praskání pokožky. Důležité je, aby vybraný přípravek obsahoval vitamin E, který zpomaluje stárnutí kůže a napomáhá udržovat ji pružnou. Důležitou složkou je i kyselina hyaluronová, která váže vodu v podkoží. Použít můžete i starý známý olivový olej dodávající pokožce pružnost, jemnost a vláčnost. Dostanete ho koupit v každé lékárně.
Masírujte se

Budoucí maminky by měly věnovat zvýšenou péči svému tělu, nakolik je vystaveno velkým změnám. Masáží pokožku prokrvíte a mírným natahováním zabráníte jejímu praskání. Když budete mít dostatek času a náladu, masírujte se klidně i dvakrát denně. Postačí vám tři jednoduché
techniky, v nichž se zaměříte na nejvíce zatěžované tělesné partie: prsa, stehna, zadeček a břicho.

Pohlaďte své tělo

Po nanesení hydratačního krému na bříško a stehna ho rozetřete krouživými pohyby. Pak položte ruce na břicho prsty směrem k sobě a mírným tlakem hlaďte bříško zespodu směrem nahoru. Totéž udělejte se stehny a zadečkem, masírujte vždy zespodu směrem nahoru.
Štípání

Nemusí bolet, ze začátku může být nepříjemné, ale když si pokožka zvykne budete jej snášet lépe. Mezi prsty uchopte kůži na bříšku a zatáhněte vzhůru, aby byla napnutá, vytočte ji několikrát do strany a pak pusťte. Masírujte takto celé bříško, nebo vám ho může masírovat partner, 15 minut od pupku směrem do stran až k bedrům a bránici. S touto technikou můžete začít od třetího až čtvrtého měsíce těhotenství a aplikovat ji i na stehnech a zadečku. Zvýšíte tak prokrvení a elasticitu své pokožky. Lepší je začít dříve, protože v pátém – šestém měsíci těhotenství už může být pokožka na bříšku příliš napnutá a její vytahování nepříjemnější a bolestivější. Tuto techniku ​​používejte až do konce těhotenství, s masáží bříška se doporučuje přestat týden – dva před porodem, protože by mohla vyvolat kontrakce.
Masáž těla pod sprchou

Je zpříjemněním večerní hygieny i bez vířivky nebo sprchy s masážní hlavicí. Postačí vám masážní rukavice, houbička nebo kartáček. Jemnými a krouživými pohyby pravidelně masírujte riziková místa, přičemž nezapomeňte na prsa. Masáž opakujte každý večer asi5 až 10 minut. Nemusíte se masírovat pouze pod sprchou, postačí vám i namočená rukavice nebo kartáček. Barva pokožky by měla být po uplatnění této techniky výrazně červená. Zejména o prsa je třeba starat se již od třetího až čtvrtého měsíce těhotenství, masírujte je celé i s bradavkami. Po masáži a vysušení, natřete bradavky olivovým olejem nebo přípravkem s obsahem aloe vera, který působí hojivě na popraskanou pokožku. Taková masáž ne
je pouze prevencí proti striím ale i proti celulitidě.

Při správné a hlavně včasné péče o své tělo se můžete prasklinám úplně vyhnout nebo jejich tvorbu výrazně omezit. Nejlepší je kombinovat všechny tři masážní metody. Po každé koupeli či sprše si natírejte rizikové partie tělovým mlékem nebo olivovým olejem, vaše pokožka se nesmí vysušit, aby neztratila elasticitu a nebyla náchylnější na praskání. Pokud se vám přece jen stihli nějaké strie vytvořit, poraďte se co nejdříve se svým dermatologem jak nejlépe nepříjemné značky na pokožce zmírnit. Nedají se zcela odstranit, ani plastická chirurgie to nedokáže, nabízí však možnost korekce.